czwartek, 10 listopada 2016

Utyskiwania

Nic mi się nie podoba, mówię wam.
PanMąż choruje (bogowie, miejcie mnie w swej opiece), na szczęście dzieci zdrowe i pogoda przyzwoita.
Zrobiłam komplet z tej włóczki, o której pisałam ostatnio - Galli Gazzala. I o ile w czapce sprawdziła się pierwszorzędnie, to przy pozostałych wyrobach - no cóż...
Po pierwsze jest to włóczka 1-ply. Filcuje się natychmiastowo i prucie jest niemal tak zabawne, jak prucie moheru. Grubość ma niejednolitą, ogólnie ma grubość ja wiem, sport? - a w pewnych miejscach dojeżdżała do bulky, co sprawdziłoby się może w dżerseju (lubię taką niejednolitą fakturę), ale w ściegu francuskim/garterze, jaki wybrałam na szalik, pokazało mi rogi, pazury i podogonie. Musiałam nadpruć kawałek i wyciąć kilkanaście metrów zgrubienia (tak!). Poza tym włóczka jest delikatnie mechata, co oczywiście czapce zrobiło bardzo dobrze - ale na mitenkach wzór honeycomb schował się kompletnie. Do kitu :/ No i jeszcze brzeg szalika wyszedł flakowaty, co też przypisuję specyficznej strukturze włóczki.
Mitenki to Honeycomb Wrist Warmers, powinny mieć wyrazisty wzór na nadgarstku i przy palcach, ale jak widać nic nie widać ;)
Szalik to równoległobok zrobiony ściegiem garterowym, z bloga Haft.blox.pl

Ale!
Żeby nie było, że tylko stękam i wzdycham, napiszę coś o nowej włóczce dropsa - Florze. Kupiłam kiedyś dwa moteczki, które czekały lepszych czasów i właśnie wrzuciłam je na druty. I chyba mam nową ulubioną włóczkę - jest gładka i równiutka, nie ma kłaków, choć zawiera 35% alpaki, i zdecydowanie mniej jest szorstko-gryząca od Fabela, który dotąd służył mi wiernie jako ekonomiczny materiał na chusty ;)
Zaczęłam z Flory szalik dla córy ściągaczem patentowym/brioszką i wychodzi zgrabnie i równiutko. Zamówiłam więc większą ilość włóczki na sweterek dla mnie, myślę o Driftwood Isabelle Kraemer.
Leno, myślę, że im więcej kontaktu ze światem mediów, tym większe prawdopodobieństwo trafienia na urokliwe ubogacanie języka ;) Mogłabym pewnie zamknąć się w bezpiecznej bańce i unikać miejsc o niechlujnym języku, ale wolę jednak doświadczać świata i go poznawać :)
Olaboga - wiesz, że nie słyszałam tego paskudztwa na żywo, a jedynie w radiu?
Dendrobium, dziękuję i polecam wzór, bardzo przyjemnie się robi :)
W Harmonii - fakt, kolor od razu mnie zachwycił. Mam w tym roku beżową kurtkę, akurat fajnie się z nią komponuje. A skoro sezon otwarty - ty już masz na koncie jakieś czapki poza tą żółtą, nb bardzo ładną? :)
Kat Gur, cieszę się, że przydała ci się moja porada :)



8 komentarzy :

Lenard pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

fb wystarcza w sumie, żeby poznawać "bogactwo", tv nie mam, w robocie siedzę non-stop, także nie mam specjalnie czasu. nie żałuję jednakowoż. bo jak już ten czas mam, to wolę inne rzeczy :-) każdemu jego przyjemności.

Karolina pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

No to ja stanę w obronie Galli - może mi się trafiły lepsze motki - zrobiłam z niej caluśki spory kołowiec i niteczkę miałam równiutką, a sweter noszę już trzy lata i oprócz kilku kuleczek w wiadomych miejscach zachowuje się bez zarzutu. Może to jednak kwestia partii ?

Abo-tak pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Właśnie z singla ale innej marki, robię sweterek plastrem miodu, i bardzo fajnie wychodzi. Jednak każda nitka jest inna i do innych wzorów się nadaje. ..
MImo to Twój komplecik bardzo fajnie wygląda :)
Pozdrawiam serdecznie!

Basia Nolberczak pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Czapka i szalik wyglądają bardzo dobrze tylko mitenki trochę nie bardzo choć kolor mi się podoba:) pozdrawiam

Lucy pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Tez czasami sie denerwuje, jak po pierwszym praniu, najczesciej skarpetek, bo te najchetniej robie, okazuje sie, ze welna nie do konca byla taka, jak zachwalano na banderoli, i wsumie jest ten sam sklad, co zawsze. No cóz. Komplet czapkowo- szalikowy sliczny. W mitenkach to ja akurat tez siedze, w ilosciach hurtowych.

Iwona pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Jak dla mnie mitenki wyglądają super.

Unknown pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Też ostatnio przeszłam chorobę męża... Łączę się z Tobą w bólu :) Komplet pierwsza klasa.
Pozdrawiam

Olaboga pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

No faktycznie, czapka wyszła cudnie, na mitenkach wzoru nic nie widać... Ale przynajmniej ma cudny kolor ;)

Step 7: Then click on the save template.